tisdag 12 juli 2011

Linnérundan I - Äventyret börjar....!















Jag började söndagen med att vinterdeppa. Vilket kan låta märkligt. Och knappast synas på bilderna. Men jag satte på Sofia Karlssons Svarta ballader med just svarta depplåtar av Dan Andersson. I regel med vintertema. Kanske den vackraste skiva som finns på svenska språket. Men ledsen av den blir jag. Det är inte glädjande med mörker, död, ensamhet och olycklig kärlek. Drog duntäcket högt över huvudet....

Men jag skulle ju ut och gå Linnérundan med Steve och Marie! När jag gick ut försvann vinterdeppet som genom ett trolleri! Byttes mot sin raka motsats! Jag började lyssna på Hoola Bandoolas Country Pleasures! Solen brände i pannan som ett brännglas!

Jag träffade mitt underbara sällskap vid Tivolibadet och äventyret började! Över floder, stäpper, savanner, genom djungler och fantasy-skogar....!

Inga kommentarer: