söndag 31 juli 2011

Steve, Lolla, Hitler, Loffe & ja´




Vaknade pigg som fan. Utan att träna har jag redan gått ner 2 kg på en halv vecka. Aldrig haft bättre avföring och aldrig käkat godare. Men nu var det dax att sparka igång träningen igen. Har ärligt talat inte tränat sen sommaren började. Och det gjorde den ju redan i april... Och det är faktiskt härligare att träna än att vara bakis på en söndag!

Åt ett par hemmagjorda fetabiffar som brunch innan jag åkte till Friskvårdshuset/Tivolibadet. Lite synd att gå in när solen stekte så det bokstavligt brändes, men nu hade vi bestämt oss båda. Steve satt och väntade och solade på bänken utanför. Nu var det dax! Vi hade "bollat" oss med fikor hela månaden och såg ut som äkta proggare med både skägg och mage. Vi började med löpbandet. Hur skulle detta gå? Men bägge pallade 20 minuter löpning. Fördelen var att vi var placerade bredvid varandra och kunde snacka medan vi sprang.

Jag började bara lite smått med styrkemaskinerna. Sen gick jag till badavdelningen där jag stämt träff med Lolla. Medan Steve heroiskt körde 20 minuter på en annan konditionsmaskin. Jag simmade bara ett par längder. Främst satt jag och Lolla och snackade i eller utanför den svettiga bastun (vågade mig t.o.m. på kallvattenspannen efteråt). Snacket blev såklart väldigt politiskt betonat. Liksom mitt och Steves snack på gymmet precis innan kom vi in på idiotin av att vänstern ägnar sig åt intern pajkastning. Om Norge och terrordådet mot arbetarrörelsen såklart. Men vi hann även avverka diet och kosthållning och bestämma oss för att fortsätta vår "sektvandring". D.v.s. besök hos olika religiösa samfund. Även religion och andlighet hann vi med att avhandla.

Efteråt gick jag till Steve för att fika. På vägen svängde jag inom Domus för att se om jag kunde göra några matfynd. Det gjorde jag. Vad sägs om 3 kg chilimarinerad flintastek för 57 spänn? Dieten är räddad ett tag till!

Steve bjöd på kaffe. Jag hade köpt hamburgare och stekte upp. Goudaost till. Mumsigt! Det blev tema krig på DVD-fronten. Först en brittisk dokumentär om Hitler från 1977. Själva dokumentären var ytlig och innehöll inget nytt. Däremot var alltsammans 2,5 timme autentiska dokumentärfilmer från hela Hitlers karriär. Saker man läst om men aldrig sett. Helt fantastiskt!

Det fick bli lite mer lättsmält och trevligt efteråt. Mer pacifistiskt och må bra-mässigt: klassikern Repmånad från 1979! Det märks tydligt att både Lasse Åberg och Lars Molin ligger bakom. Loffe, Ted, Weiron, Lasse, Ingvar, Lena-Maria och resten av skådiseliten är strålande. Minns Ådalen! Vi är dom besuttnas redskap!

Hemma får det bli lite sallad med tonfisk, feta, oliver och feferoni som nattamat. Och My Dying Brides himmelska Evinta. Jag är nog en liten romantiker ändå.... ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser bra ut, bara fortsätt träna för det kommer att behövas massor av muskelstyrka bland kirskålen i Olofström! Modern

Caligula sa...

Hahaha, då ska jag köra hårt veckan som kommer! Så vi kan ta kål på kirsen! ;-P