fredag 19 augusti 2011

Att doppa i en våt brygga (en Må Bra-blogg)

Nu satt jag och neggade och gnällde som alla andra Facebook-kärringar! Skäms, Martin! Dax för en liten skogspromenad och ett dopp i sjön!

Halenslingan är underbar oavsett om man kutar (min rejält kuperade älsklingsjoggingrunda) eller lunkar i sakta mak! Riktig blandskog där björk, gran och bok står och trängs bland stenhällar där trollen bara måste bo!

Snart var jag i brygga och riktigt våt! Då är det vår! Sommar menar jag! Sista gången jag doppade (min kropp) i år? I helvete heller!

Jag gissade på 18 grader i sjön Halen vilket visade sig stämma exakt! Det var härligt både igår och idag! På olika sätt! Igår var det soligt och somrigt och man kunde ligga och flyta och sola! Idag var det blåsigt och höstligt! Uppfriskande och uppiggande och jävligt härligt!

Gå en kurs i Yoga & Meditation eller Stresshantering för 8.000 spänn! Köp 15 böcker om Må Bra eller Finn Dig Själv för 8.000 spänn! Eller lyft på arslet och ta en skogspromenad och ett svalkande dopp! Grrrrrrratis!!!!

På sommaren blir hålor som Olofström (t.o.m. Bromölla) trivsamma! Smultronställen! Och jag hittade faktiskt ett stort och rött smultron på hemvägen! Snart blir det burgundisk köttgryta med lila blomkål! Trevlig helg!

Inga kommentarer: