onsdag 3 augusti 2011

Ödestimman - vari Martin snackar ur skägget







Det finns saker man måste göra i livet. Fast det svider, smärtar och tar emot. Ikväll tog jag tag i saken. A man´s gotta do what a man´s gotta do.

Alla rediga karlar har stort helskägg: Beppe Wolgers, Ernst Günther, Karl Marx, Sven Wolter, Jultomten... fast de flesta av dem är såklart döda... Även Jultomten om man ska tro en annan redig karl som farit åt hädan: Cornelis Vreeswijk! Mulla Omar har ju oxå stort skägg. Men honom brukar ju tjejerna raka...

Jag testade mig fram: vilken skägg-personlighet skulle jag passa bäst som? Professor-skägget? Proggar-skägget? Biker-skägget?

Det slutade med att jag bara klippte ner eländet. Med stora kökssaxen. Ingen trimmer och trams. Visst ser jag yngre ut? Och följaktligen löjligare?! En tröst är att det växer ut snabbt igen!

2 kommentarer:

magda sa...

Biker-Martin var grym! ;D

Caligula sa...

TACK! Magda!

Började dan med "Outlaw" med Motörhead bara för det! =P