torsdag 11 augusti 2011

Lammkött och vispgrädde - en erotisk blogg i natten

Då jag ej längre har min mobil tillhands förskonar jag er från matporr några veckor framöver.

Fast det är klart: personligen tycker jag att det är mer upphetsande med erotiska noveller än bilder. Mycket stimulerande för fantasin. Kanske skulle jag börja med matporr i novellform?

Som jag hade längtat. Jag tog ett ömt men fast tag om gaffeln och förde den sakta mot mina halvöppna läppar som skälvde och darrade av upphetsning. Tungspetsen började ivrigt leka med den heta vitlöksbelagda lammkorvskivan... Rinner det inte till? Munvattnet? Multipla små explosioner i smaklökarna? Nähä...

Om jag säger så här då: Jag skivade fyra köttiga lammkorvar, hackade en röd paprika, stekte i olja och klunkade på vispgrädde. Pressade i några klyftor vitlök. Även lite riktigt het chilisås fick spetsa till det hela. Jag garnerade med ost och lät det hela glida omkring i tyflonpannan. Tills det liknade en slags mellanting av korvgryta, omelett och gratäng. Mycket smaskigt på några salladsblad. Vatten med vinäger till är en underbar måltidsdryck.

Huruvida detta var upphetsande eller dietmässigt korrekt (vitlök växer under jordi och rödsaker är tabu [vilket det förvisso även är att kasta färdighandlad mat i min värld]) skiter jag egentligen i. Skulle ni se en bild på den färgglada blandningen som puttrade läckert i pannan skulle ni fan både dräggla och rysa av åtrå. Och jag svär att jag njöt gudomligt när jag tuggade i mig och svalde hela satsen...!

Inga kommentarer: