tisdag 2 augusti 2011

Gött mos! - en blomkålsblogg



Jag har alltid sett mig som lika tafatt, efterbliven, misslyckad och oteknisk i köket som överallt annars. Men mina fetabiffar blev jag som sagt väldigt nöjd med. Hur skulle det gå med kvällens utmaning: blomkålsmos? En rätt jag inte ens visste hur den såg ut?

Men den blev helt OK. Inte dum alls. Massor av smör och vispgrädde. Jag band den med ett par smaskiga små smältostbitar. Vitlökspulver då vitpepparn var slut. Och lite riven cheddar som topping. Fetabiffarna till. Med extra feta. Måltiderna ska ju vara just feta. Tre sorters ost är lagom på en middagstallrik. Och uttrycket grädde på moset börjar så smått klarna!

Tackar ånyo Magda för bloggen hon länkade till: Airams mat. Och jag länkar till nu. För att även Ni ska låta er inspireras. Där jag sitter och smälter maten med kaffe med vispgrädde. Och hoppas kunna gå ner nåt kilo till i veckan. Fett ös - medvetslös!

Airams matblogg