fredag 26 augusti 2011

Caligulas komplimanger

Jag gillar inte att skryta. Men dåren som säger att den inte älskar komplimanger ljuger. Idag fick jag mitt livs kanske vackraste komplimang:

Du verkar vara en av de mest levande människor jag vet. Du njuter av livet. Musiken, fåglarna, maten, vännerna, promenaderna, föräldrarna, du skriver uttrycksfullt och vackert, ibland väldigt roligt. Du har ett engagemang för medmänniskor här o ute i världen. . Ja, jag är säker på att du är rik. Att du har mycket som många andra saknar! "gött mos"

Citerar verkligen inte detta för att skryta! Utan för att det är så fantastisk poesi! Tack Catarina, Göingeskogarnas skald! ♥

Som vitlök i tacofärsen sa dessutom Marie ikväll:

Du kan ju faktiskt sjunga, Lund! Det har jag aldrig hört förut!

Inte jag heller! Tack Marie, tionde sångmön på Helikons berg! ♥

Inga kommentarer: