tisdag 2 augusti 2011

Frutti di mare - om stora nektariner och osynliga lökar



Nu när vintern släppt sitt grepp,
börjar alla brudar spinna på gym, för å bränna fläsk
Snart så börjar en säsong,
på stranden som ä viktig för dom, vem ä snyggast vem ä bäst
Man måste raka Mulla Omar
Man måste vaxa sina pålar
Men säg varför ä man alltid så skygg när man ä snygg?

Ååå... Ska du sola me behå, ska du aldrig visa hyllan?
Ååå... de kan inte ja förstå, ruva hyllan ner i myllan!
Sololja, de gillar ja å smörja in
Å string å bantaryoggi
(Joddla med Siv)


Än hållar sommaren kvar sitt grepp. Och även grabbar som jag har börjat springa på gym. Dock inte för att visa upp hur snygg jag är. Raka Mulla Omar känns inte aktuellt för mig. Men jag tror jag går lös på skägget med saxen ikväll. Massor av fina flickor och tjusiga tjejer på playan. I bikini. Men inte en enda visade hyllan. Det VAR bättre innan prydhetens, mobilkamerornas och Internets nattsvarta eon. Eller varför de nu slutat bada topplösa... jaja, JAG är VERKLIGEN inte på stranden för att flukta...! ;-P

Det var så varmt, svettigt och härligt att jag tog bussen ner till Åhus strand. I vattnet var det lika varmt, klart och ljuvligt som i solen. Jag mumsade på en stor italiensk nektarin jag köpte på Netto innan. Ganska paradisiskt egentligen. Men jag började bli vrålhungrig och åkte hem. Magdalena hade länkat ett recept på blomkålsmos som lät alldeles, alldeles underbart gott. Och blev det också. Nån jävla bantaryoggi tvingar ingen ner i min strupe. Jag sitter istället här med vispgrädde i kaffet efter en fet måltid. Och riktigt känner hur kilona rasar!

(Appropå lökar - Får man avnjuta sådana med LCHF-diet?!)

2 kommentarer:

magda sa...

Icke sa Nicke. Åtminstone inte lökar som växer i jorden. De andra är nog okej. ;)

Caligula sa...

Haha, frågan är då var Joddlas lökar kommer in: "ruva hyllan ner i myllan!" ;-P