torsdag 27 oktober 2011

(V)it(v)ins(v)änster


Måndagen blev som en söndag, så det är inte mer än rätt att denna torsdag blir som en fredag!

Sex och lögner ägnar jag mig inte åt! Men pizza, vin och videoband när jag kommer hem från bad och bastu ikväll känns som en god idé!

Lyssnar på Dead Kennedys på skivspelaren (s.k. LP), ska kolla på film på video (s.k. VHC) och har med mig en pizza hem!

Nostalgiker? Inte ett dugg! Vissa saker VAR bättre på 80-talet när jag var ung (s.k. tonåring)!

När jag kom hem hade jag både fått Flamman och Vänsterpress! Och efter jobb, bad och bastu köpte jag hem en Tanton från Gamlegårdens Grekiska Restaurang & Pizzeria:
Oxfilé, champ, lök (magisk?), vitlök, gorgonzola (var Émile Zola en gorgon som Medusa?), tabasco, bearnaisesås)....

Nu ska jag käka pizza, sörpla vin och kolla på Bosse Widerbergs klassiska Ådalen 31! Klassikernas klassiker! Som kanske säger mer om det sena svenska 60-talet med nakna tjejer med orakat kön och arbetarmassakrer än om svenska arbetsmarknadskonflikter före Saltsjöbaden? Vad gör väl det? Hellre dubbla historielektioner än inga alls!* SKÅL!


* Jag visade "massaker-sekvensen" på en av mina första praktiker på lärarutbildningen. Kände mig tvungen att förvarna fordonsklassen för en "nakenchock" (nakna tjejen), men inte för massakern på fredligt demonstrerande svenska arbetare...

Inga kommentarer: