tisdag 9 juni 2009

Brrrrrrr.....
















Det känns fortfarande skönt att vara hemma från festivalerna... Har suttit några timmar nu och druckit kaffe och lyssnat på Neurosis. Känner mig inställd på att stanna inomhus några dagar (jag måste dock till både Af och biblan). Har roat mig med att läsa intressanta debatter i Aftonbladet samt kollat på bilder från Sweden Rock. Och där har man några tusen att avverka. I lokalblaskorna och på Facebook. Man blir lite lätt lyrisk och nostalgisk ändå, trots att det är skönt att slippa vara ute i kyla och regn. Man får ju konstatera att det är en hel del spelningar man skulle vilja ha sett. Immortal t.ex. Candlemass. Twisted Sister... Men va fan, vädrets makter.... helt eller halvt barfota i kyla och regn... För två år sen var det så varmt att folk inte pallade se konserter som Kreator och Blind Guardian. Vilket jag däremot gjorde och mådde som en romersk kejsare i solgasset! Kom förresten på en (väntad) höjdarspelning i år jag såg men glömt nämna: Flogging Molly! Ett riktigt röj!

Inga kommentarer: