fredag 12 juni 2009

Hur mår jag idag då?

Tack jag mår så bra så!

Förutsättningarna:

* En regering med en galen militär som skolminister, en kristdemokrat som socialminister, Carl Bildt som utrikesminister och landets största ögontjänare som statsminister

* Ute är det regn och rusk

* Foten vägrar läkas

* Jag är tvungen att besöka Arbetsförnedringen idag

* Jag håller på att få panik av rädsla att inte få mina skattepengar. Det handlar "bara" om 121 kronor, men jag har 380 kronor att leva på till slutet av månaden. Och då ingår mitt AC/DC-äventyr i budgeten.

* Rammstein-biljetterna till Köpenhamn är slut så man missar dem denna gången också


Men ändå! Jag är ganska glad ändå! Blir en soft fredagskväll. Ska käka chili con carne tror jag och jag får hem den senaste Indiana Jones-filmen att sucka åt. Och jag har en massa att läsa och lyssna på. Dessutom har jag två veckors roligt festivalande bakom mig! Wolves in the throne rooms nya nu. Ambient black metal från USA. Fyra låtar, men desto längre, smäktande och samtidigt elakt!

Inga kommentarer: