tisdag 16 juni 2009

Måndagsblogg

När jag inte jobbar gillar jag måndagar skarpt. Bortsett från att de tömmer glasinsamlingen några meter från mitt fönster vid åtta på morgonen. Men det känns positivt och början på en ny vecka. Nu har jag iofs inte gjort så mycket. Men det har varit soligt och härligt väder, jag åkte in till stan och satte mig på torget och mumsade körsbär. Min sjukgymnast gick förbi och satte sig och snackade lite. Undrade självfallet varför jag hade kryckor. Så det var bara att dra fram sanningen. Fast hon är glad, rolig och härlig så det var bara kul att snacka. Hade tänkt göra pastasås på linser som jag kunde dryga ut veckans matbudget med. Men Domus, som redan är dyra i sig (bortsett från egna X-tra-märket som konkurrerar med egna Coop-märket), hade bara Krav-märkta linser som var äckligt dyra. Så det fick bli skinkfärs istället som kostade 39:-/kg. Och det ångrar jag inte nu efteråt när jag väl är klar med köttfärssåsen. Skinkfärs är gott och inte alls lika senigt som t.ex. blandfärs. Annars har det inte hänt så mycket. Kollade på "Hammarkullen", har suttit på balkongen och läst Ordfront samt lyssnat på Anna Politkovskajas (V.I.F.) intressanta och fängslande "Tjetjenien" som talbok. Kanske ingen dag jag minns när jag blir 100. Men solens återkomst, god mat och intressant läsning (det gamla Ordfront-numret handlade bl.a. om åsiktsregistreringen av den svenska vänstern) är inte fy skam. Så det så! ;-)

Inga kommentarer: