lördag 13 juni 2009

Lördagsblogg

Isolerar mig helt inomhus idag. Fotfan SKA ner! Har som "projekt" idag att lyssna igenom min My Dying Bride-samling, blir 12 skivor. Har sovit till middag som vanligt och är utsövd. Drömde om en underbar tjej, lite asiatisk tror jag, som jag dock inte lyckades få tillbaka när jag vaknade [De som vill läsa detaljerna får bli medlemmar i Caligulas Konstaterande Plus, 19:-/mån]. Blev några muggar kaffe och bloggskrivande. Och undanläsande av några tidningar, Ordfront bl.a.. Är hyfsat rastlös men hoppar omkring på ett ben och börjar bli ganska gymnastisk, muahaha! Käkade italiensk köttfärsgryta med pasta där jag pressade i två bautaklyftor vitlök så näsan bokstavligt talat rann. Underbart! Ska vara temakväll på Tvåan om gitarren som jag tänker slökolla på. Blir ju lite Yngwie J, AC/DC och sånt trevligt (hur trevlig Yngwie J är som person överlåter jag åt andra att svara på). Funderar på om jag ska kolla på senaste Indiana Jones-filmen innan. Men har ingen större lust, lika lite som igår. Får nog bli en "söndagsfilm". Hmm... lördagskväll men inte ett dugg sugen på öl. Ännu mindre på festivalliv. Siesta! och SRF på raken satte sina spår. Men tro nu för all del inte att jag börjar bli gammal! Det här är bara en taktisk "ligga lågt"-grej; jag litar på min kropp och att den har nåt jävelskap i sikte framöver!

Och Facebook! Vilket jävla gift! Fast det är ett perfekt sätt att hålla kontakt med. Allt från syskon till gamla elever. Men främst en massa Sweden Rock-bekanta. Och tråkigare kan man ha! Så underbart att slippa alla jävla påtvingade "längesen jag hörde av dej"-bajskrystningar. Där kontakten ändå rinner ut i sanden i 90% av fallen. Minst. Har funderat över det: personer man tappar kontakten med förlorar man bara på en gång. Plötsligt hör ingen av sig. Varför sker det just vid DET ögonblicket? Tacksom om nån kan svara! Men då kommer Facebook in som en räddande ängel! Dessutom kan man skicka julkort igen nuförtiden. Vilket jag i och för sig aldrig nånsin har gjort innan. Men nu är det digitalt och gratis och man behöver inte oroa sig över att få men "glömt" skicka. Bara att snabbt skicka ett tillbaka! Även om ett fysiskt kort, för att inte snacka om ett handskrivet brev, är fan så mycket trevligare. Viva IT - Den Vita Lögnens Revolution!

Inga kommentarer: