lördag 13 juni 2009

Metaltown fixat!

Yes in f-g deed! Nu har min polare fixat lördagsbiljetter till Metaltown innan de hann ta slut! Så nu blir det My Dying Bride och Cult of Luna samma kväll! Och Opeth! Och Evergrey! Och The Haunted! Och Mustasch! Och slutet på Manson! Och Dragonforce och lite sånt! Vilken j-a höjdarlördag det kommer att bli! Måtte man bara slippa ösregn! Drömmen är att det är som den enda gången jag varit där: gassande sol (min favorit som ni fattat vid detta laget)! Nackdelen var att det tog sån jävla tid att köpa öl. Köerna var så långa att folk passade på att köpa öl åt alla sina polare. Jag ställde mig i kön när Cradle of Filth gick på och kom fram när de var klara... Men perfekt annars att sitta på en bänk på ölserveringen och se och höra banden hur bra som helst. Och dessutom inte missa nåt eftersom scenerna är bredvid varandra och de kör "varannan". Men inomhusbanden kan kanske vara värda att kolla upp om vädret är som de två första åren: ösregn? Fast de låter knappast intressanta på presentationerna. Bortsett från Girugämesh som liknats vid japanska motsvarigheter till både System of a Down och Tool. Tre japanska band samma kväll, lite coolt ändå. De hinner man se mellan MDB och Mustasch. Nej, det lär definitivt bli en oförglömlig lördag! Cult of Luna inomhus avslutningsvis samtidigt som Manson spelar ute på stora scenen. Valet är inte ens ett val!!!!!!

Inga kommentarer: