torsdag 25 juni 2009

Onsdagsblogg

Idag måste det fan ha varit årets varmaste dag! Och inte mig emot! Jag satt på balkongen i enbart kalsonger och avklippta jeans och läste. Svetten bokstavligen rann. En kompis hängde med och pantade burkar, sån hjälp är alltid tacksam. Jag köpte korv som jag grillade och en limpa formfranska. Det räcker till ett par grillade körrvar imorgon också. Jag märkte att infragrillen var helt perfekt att rosta bröd i. Jag behöver alltså inte skaffa en brödrost utan kan rosta lika snabbt och bra där. Rostade lite bröd, drack té och åt lite inlagd sill ikväll. Mysig kvällsmat som börjar bli en trevlig vana! Skaffade Spotify (tack Magne!) som jag skrivit i en annan blogg. Började lyssna på Noam Chomskys intervjubok "Propagandans makt" ikväll. Han är lika fantastisk som vanligt. Även om det inte handlar om fantasier (typ sagan jag skrev innan) utan om USA:s världshegemoni. Jag är lite smånervös inför imorgon torsdag: kommer lillasyrrans lägenhetsnyckel med posten imorgon (ska ju bo hos henne i Götet i helgen och hon har skickat nyckeln) och får jag lön och/eller försäkringskassepengar på fredag? Lönedag är 27:e, det det är en lördag denna månaden. Försäkringskassepengarna kommer 14 dar efter att jag skickat in lappen, men nu har det ju kommit en jävla midsommarafton i vägen... Vill knappast vara totalpank i Götet i helgen... Jag får ha is i magen, det får fixa sig...

Inga kommentarer: