fredag 23 oktober 2009

Bävrar, pennor, godis, jobb, massage och dvärgar


Oj oj oj, hårbottenmassage av en skitsöt tjej var det bästa på Företagsmässan idag! Hon var sötare än Bert Karlsson som satt och signerade böcker. Det blev ingen bäverbok för mig. (Ingen bäver heller, höhö.) Men hårbottenmassage med en sån där ståltrådsgrej.... jag ryser ännu! Den portabla massagefåtöljen som man ska kunna ha i bilen (näää tack du!) var mindre skön. På badet har de kommit igång med massage nu såg jag ikväll. Måste definitivt testas när/om jag får råd!

Annars knyckte jag ett gäng pennor till idag, det blev nog 17 sammanlagt. Kan komma bra till pass. Och en massa godis och frukt. Är nästan fed up på choklad nu, sjukt nog. Men det kan man ju bli på öl och mat också och sånt vet man går över! Av LO fick jag ett plåster, nästan lite övertydligt...

Pirrigt med redovisningarna av "jobbjakten" på Folkuniveristetet imorgon. Och besöket på soc. Men nu har jag slentrianskickat 11 jobbansökningar och har i alla fall något att redovisa. Och mässan var åtminstone lite kul som en lekstuga med en massa gratisgrejer. Kontakter på mässan då? Givit något? Tja, jag har fixat skjuts till min väninna Linn i Lund när hon fyller år nästa helg. Av min väninna Emme som hade montor där. Och i Folkuniversitetets montor tog jag en katalog där jag hittade ett par gymnasieskolor som dessa drev. Och där ska jag självfallet söka jobb. Men det kunde jag väl fått tips om av Folkuniversitetet själva tycker jag? Fast jag kanske konkurrerar om jobben med de som jag går i söka jobb-kurs hos? Värt ett litet godnattskratt som lättar upp magpirret lite! :-)

Nåt annat som lättade upp lite var att jag såg att det kommit nya episoder av South Park! I avsnittet jag såg var det Michael Jackson som spökade! Och jag och Linn löser kanske Dio-frågan genom att se konserten i Göteborg dit tågbiljetten från Lund samt vidare till Stockholm bara kostar 95 spänn! Läste förresten att Wendy Dio ska bo i en hundkoja ett dygn eller vad det var för att protestera mot misskötsel av djur eller nåt! Värt ett rejält skratt!

Inga kommentarer: