tisdag 6 oktober 2009

Upprop: Rädda kulturtidskrifterna!


Min bloggs läsare utgör gräddan av intelligentian i vårt land. I motsats till regeringens obildade strävan efter Mammon mindness, ytlighet och högerpopulistiska förakt för "Verklighetens Folk". Därför rekommenderar jag de som inte redan gjort det att skriva under mot Alliansens mordförsök på kulturen, den fria debatten och den grundliga samhällsanalys vi behöver för att förstå den till synes virriga värld vi lever i.

För att bevisa hur verkligt folkligt förankrad jag är i min kultursyn lyssnar jag på Kiss nya skiva "Sonic Boom" på Spotify!


Så: Markera länken under - klistra in i webfönstret - skriv under och sänd!

http://upprop.nu/OKUY

3 kommentarer:

Per-Ola sa...

Intelligentian! Man tackar! :D

Ett underbart uttryck man bara ser i Lenins gamla skrifter annars... Vi borde använda dem oftare!

Utmaning: se nu till att få in bourgeoisie, den härskande klassen och mervärde i nästa blogginlägg. ;-)

Caligula sa...

Per-Ola: Håll käften och skriv på nu innan du får en ishacka i skallen! ;-9

Caligula sa...

Jag hamnade nio nummer under Johan Wanloo! Coolt!