onsdag 21 oktober 2009

Dagens Dödssynd: Girighet



Att ta är inte min musik, nej fröken men att ge.....

Haha, när jag vräkte upp pålägg på tallriken spelade ett liveband Taubes "Dans på Sunnanö" och sjöng just dessa ord! Men nu var det en mässa för arbetsgivare och deras drift är girighet! Liksom min! Gratis är gott! Och frallorna blev riktigt goda med mycket ost och kött!

Efter en debatt mellan Svenskt Näringsliv och LO, där parterna enades om kringgående av LAS och en riktigt låg löneutveckling ("betydligt lägre än 3%", "EU-norm", för att citera LO-gubbens "lättande" löften), blev det till att roffa åt sig pennor och godis! Marshmollows doppat i chokladmaskinen var en finfin energikick! Träffade en väninna som var där och ställde ut och det var riktigt kul att få trevligt sällskap under frukostseminariet (bland montrarna också för den delen)!

Jag tänkte att jag skulle se lite intellektuell ut så jag hade skjorta, penna, block och kvarlämnad skäggväxt (och hyfsat trött blick). Eftersom fickan inte rymde fler åtroffade pennor efter ett tag får jag fylla på förrådet mer imorgon. Lite skam i kroppen har man trots allt. Även på en sån mässa. Men det får jag jobba bort! Kan jag mumsa godis från Svenskt Näringsliv kan jag allt (Snickers och Geisha)! Ska bli kul att se hur trottarna reagerar ikväll när jag kommer till deras studiecirkel med en penna från Svenskt Näringsliv? Muahahaha! :-P

Inga kommentarer: