torsdag 1 oktober 2009

MANGELDUK!!!!


MARSCH! MANGEL! MARDUK!!! \m/

Satan alltså! Black metal-hösten anno 2009 börjar "lysande"! Marduks nya "Wormwood" är kolsvart, brutal och alldeles, alldeles underbar! I inledande "Nowhere, no-one, nothing" kommer fan själv med sitt anhang och våldgästar i hemmets lugna vrå! "Funeral dawn" får gärna vara låten som den svartklädda begravningsprocessionen bär fram min likkista till! Medan maskarna mumsar förnöjt på min ruttnande lekamen! "This fleshly void" är en ond, bråd och plågsam död i ett garage! Frisse Frissén goes knölpåk! "Unclosing the curse". Ring, klocka, ring! Jarl Kulle med distad röst? Nääää - pansardivisionen från Norrköping för tjyvingen! "Into utter madness" får en att vilja försätta sig i extas som en rabiessmittad utter! "Phosphorous redeemer" måste vara inspelad direkt i helvetet! I så fall vill jag dit! "To redirect perdition" ... domedagsklockorna ringer en fram i en beslutsam lång marsch mot evigheten! Sången skulle få Thomas Gabriel Warrior att skita ner sig!

Ljudbilden är riktigt intensiv och infernalisk! I "Whorecrown" får man sin ludermässiga skalle pressad fram och tillbaka i en industrimangel! Vad är Kristi törnekrona mot detta? "Chorus of cracking necks" .... behöver jag ens kommentera? I "As a garment" krossas slutligen sista benpipan i en svart mässa! Man är platt som ett nymanglat klädesplagg! MANGELDUK!!!!!!

6 kommentarer:

Susanna sa...

Låter bra :). Jag har beställt den, men ännu inte fått hem den.

Caesar sa...

Så sjukt satans bra skiva. Köpes så fort det inkommer en lön :)

Caligula sa...

Susanna: Den som väntar på nåt go.... ont väntar aldrig för länge! :-P

Caesar: Bara att instämma! Gracias! :-P

\m/

Susanna sa...

Fast nu blev jag ju faktiskt besviken på skivan... knappt något mangel alls.

Magne sa...

Vadå? Inget mangel? Tycker jag nog att det är, fast med Marduks mått mätt är det kanske inte så mycket..hehe

Caligula sa...

Hehe, kanske ingen "Slay the Nazarene", men för en som lyssnar på släääpig dooom manglas det så jag blir platt! :-)