tisdag 6 oktober 2009

Gratis bröstkontroll!


Jag har inte råd med Rosa Bandet och så. Och har dåligt samvete för det. Jag vill gärna hjälpa till med att bidra till cancerns bakåtkrypande. Bröstcancer är som bekant väldigt vanligt hos kvinnor. Regelbunden mammografi är nog inte fel. Det viktigaste är ju att kväva kräftan i sin linda. Tjejer rekommenderas att själva känna efter om det finns misstänkta knutor i brösten. Vilket jag kan tänka mig är trist att hålla på med i längden för dessa tjejer. Men jag skulle kunna ställa upp gratis. Ta några minuter och känna och undersöka grundligt om det finns något som doktorn kanske borde titta närmare på. Det är viktigt för tjejer att kolla sådant innan de blir för gamla. Detta är inget snuskigt förslag, bara ett sätt där kanske även jag kan göra mitt lilla i kampen mot cancer. Och som sagt: erbjudandet är helt gratis!

2 kommentarer:

broder Daniel sa...

hörde nån så kallad expert på teve som ifrågasatte att folk känner på brösten för att kolla efter kräftapest, att det skulle göra mer skada än nytta. Hu!

Caligula sa...

Det hörde jag diskuteras på radio, sjukt! Lite det jag hade i bakskallen när jag skrev bloggen. Att man självfallet ska kolla efter sin egen kropp (eller jag). I "Debatt" igår var det en psykiatriker som "hade sett" hur föräldrar till apatiska flyktingbarn "förgiftade dem"...