fredag 9 oktober 2009

Sol över Ghettogården





Dricker kaffe, lyssnar på Rainbow, rör ihop en tex-mex-gryta på nötfärs och känner mig bara lycklig och glad utan anledning! En sån där härlig vanlig dag bara! Visst är det fredag, men sånt känner jag inte av direkt i mitt läge! Jag promenerade in till stan, handlade lite käk på Willys och Domus, skrev ut min Over The Rainbow-biljett och lånade Stefan Einhorns "Vägar till visdom" på biblan, hämtade mediciner på apoteket och unnade mig att ta bussen hem. Väl hemma hade hantverkarna äntligen kollat min ventilation så nu slipper jag vara rädd att bli väckt av dem. Jag ringde till min nya kontaktperson på Folkuniversitetet och hon lät trevlig.

Det var så soligt och jag blev så lyrisk att jag blev tvungen att ta några mobilbilder på mitt kära Gamlegården som är grönt ännu i oktober! Jag försvarar ghettot ståndaktigt som en jude i Warszawa! Ghetto Defendant, som The Clash sjöng! Översta bilden är utsikten från min balkong, haha! Leve Miljonprogrammet!

Inga kommentarer: