fredag 30 oktober 2009

Giftigt

Jag har nog lyssnat på System Af A Downs "Toxicity" tio gånger på raken nu! En av världens bästa skivor! Både för musiken, som beskyllts för "nu-metal" men snarast är experimentell melodiskt punkig metal i grindcore-anda sammanknullat med Rage Against The Machine-stuk med enorma influenser av 70-talshårdrock! För att inte snacka om armenisk folkmusik! Texterna är både samhällskritiska, arga, poetiska och romantiska! Och känslorna i texterna matchar musiken perfekt! Livet är ett vattenfall! Där de fattiga får stryka med! Där änglar förtjänar att dö!

Jag unnar mig sånt jag inte har råd med: tyska paprikachips från en invandrarkiosk och 3,5-folkisar av märket Harboe från Netto. Och till detta godis busar jag med väninnor via elektronik! Trick or treat! Hail or shit!

Inga kommentarer: