fredag 2 oktober 2009

Spöklikt samband



Ikväll skaffade jag min första musikaliska ringsignal. Det föll på Cult of Lunas "Ghost trail". Introt där är perfekt som signal, och helst skulle man vilja vänta tio minuter att svara tills låten eskalerar i världens värsta crescendo. Högre än så kan den musikaliska evolutionen nog inte komma. Om det inte ska växa ut fler öron, armar och ben på folk förstås. För det är på gränsen för vad en homo sapiens sapiens klarar (i synnerhet live, snackar inte om mobilsignaler nu)!

Så fick jag ett samtal och hörde de ljuva tonerna! Min polare Andreas i Karlskrona. Han sa att det var ett akutsamtal(!). Jag skulle gå in på Close-Up Magazines hemsida. Och vad får man se: Cult of Luna är klara för Close-Up-kryssningen i februari!!! Det är första gången den typen av musik framförs live på en kryssning! Och enligt sångaren och gitarristen Johannes Persson ska bandet inte spela i Europa "på ett BRA tag" framöver! Så nu gäller det! Trots att vi sett dem tre gånger på ett år nu! Det är mer än ett band! Det är en orkestral slugde/post metal-tsunami! Nu vill man bara ragga upp ett par till så vi kan fylla en hytt och komma billigt undan! "THE KIIIIIIIING!!!!"

2 kommentarer:

broder Daniel sa...

Jag ska göra mitt bästa för att låta er komma billigt undan. Får intala familjen att en semester i storstan i februari månad är ett trevligt nöje för en kvinna i sjunde månaden.

Caligula sa...

Fan va kul det skulle vara! Intala ordentligt så de tar sitt förnuft till fånga! :-D