lördag 9 januari 2010

Snökristaller gnistrar gula, den som gnäller skall jag mula!




Njuter för varje morgon det är snöigt och vackert ute. Nästa person som gnäller över "extremkylan" ska jag fan i mig mula!

Det slår aldrig fel: Folk gnäller över att det inte blev en vit jul i år heller. Så kommer snön. Och folk* gnäller röven av sig: "Nu får det faktiskt räcka!"

Sommaren är likadan. När solen och värmen äntligen kommer så: "Nu får det faktiskt räcka!"

Människor är ju olika. Gillar man inte snö kan man hålla sig inne. Gillar man inte sol kan man hålla sig inne. Men kräver man snöns eller solens försvinnande berövar man snön och solen för den som gillar det. D.v.s. mig! Och då blir jag vansinnig! Riktigt jävla aggressiv! På vintern kan jag mula dem! Krama isbollar! Vad kan man göra på sommaren?

För övrigt är det samma patrask som åker på solresor på hösten och vintern. Och after ski på sportlovet. Kill em all!

* Hit räknas inte ungar som är högre stående än folk!

Inga kommentarer: