torsdag 28 januari 2010

Stresshantering och SRF-släpp

Kära bloggbok!

Idag hade vi heldag igen. Jag valde "Stresshantering". Och det var faktiskt jätteintressant. Om psyko-somatiska grejer och vikten av att "tänka sig frisk". Det jag själv propagerar för: att må bra genom att släppa all skit och trippa sig hög och lycklig på endorfiner och dopaminer. Jag mår själv fan så mycket bättre sen jag blev positiv och livsbejakande hormon-junkie. Det kändes som att jag var den som tjabbade mest även denna lektionen. Men det är min käpphäst. Vi ska inte försaka detta livet, som är HÄR och NU, för att vi asketiskt och masochistiskt valt en frälsning och förlösning efter Den Yttersta Dagen eller Revolutionen. Om så Mörkrets Furste eller Kung Kapital pinar oss (fast den förstnämnde är rätt cool ändå). Sen får folk tro på vad de vill. Men vi var ändå inne lite på det politiska: ty när Reinfeld babblar om att sänka a-kassa och stöd åt arbetslösa för att skapa mer "incitament" att arbeta istället för att parasitera på skattebetalarna så mår arbetslösa självfallet dåligt. På samma sätt som sjuka som "visst kan jobba". Men vi ska inte lyssna på sånt dumt prat! Vi är inte arbetslösa (eller sjuka) för att vi valt det! Vi avslutade med en avslappningsövning som jag var ytterst nära att somna av. Men jag märkte efteråt hur pass mycket mer koncentrerad jag var. Och koncentration har jag tveklöst problem med. Och lär man sig bara att släppa tankarna, slappna av och fokusera så... men det är ju en disciplingrej som allt annat!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Nyss dammat och dammtorkat lite. Bra för samvetet! Lyssnar på Axel Rudi Pell som gjort ganska mycket mysigt ändå. Klockan 21 släpper SRF ytterligare ett band (Suicide Tendences igår är inte riktigt min grej). "Bandet har av någon anledning aldrig tidigare spelat på festivalen." Jag gissar på Slayer. De har märkligt nog inte lirat där innan. Och under SRF har de några lediga dagar i Tyskland. Men är de så måna om att SRF INTE får släppa dem förrän just 21.00? Bon Jovi kanske? SRF MÅSTE ju släppa en headliner snart! Men det blir väl nåt löjligt svenskt band.... men jag drar till med SLAYER ändå! Även om inte heller de är riktigt min grej, trots att jag älskar thrash!

Inga kommentarer: