söndag 25 december 2011

Julporträtt (Loranga & julöl)





Det är ytterst intressant att se hur andra tecknar ens porträtt. Bokstavligt. Ur en sjuårig litens konstnärs perspektiv är man väl en ganska rynkig gubbe. Och "chipstuttarna" får man väl skylla på juletiden. Den understa bilden är dock inte från min systerdotter Essie utan från min storasyster Maria. Jag tyckte att jag blev lite lik Johnny Depp, Axl Rose, Kurt Cobain eller nån. Broder Daniel följt av oss andra tyckte att jag blev lik Loranga (anarkisten, inte läskeblasken). Och inte mig emot!

Tack Emma, Jimmy och alla ni andra för en trevlig och rolig julafton! Missade tyyypiskt nog Tomten (Satan! Santa!) men tröstade mig med riktigt god julöl, julmat, godis, ris a la malta, rislykta a la Olofström, Karl-Bertil och mitt och Essies egentillverkade brädspel. (Frågan är dock hur många som fortfarande tror på tomten efter detta? Tomten lär behöva en fiskpedikyr för ansiktet, liksom min ömma moder Lena fick i julklapp för fötterna!)

Inga kommentarer: