tisdag 6 december 2011

Julstämning i UR och skur (och därmed basta!)


Se det snöar! Vita asbestliknande flingor seg(n)ar ner från en grå himmel! Sommar och sol igår! Vinter och snö idag! Snabba ryck i Skåneland! Black ice! Ta det jävligt försiktigt på vägarna! Om ni kör, cyklar eller promenerar! Bara en liten varning i all välmening!

Kaffe och pepparkakor hos Steve! Sissel med Mormon Tabernacle Choir! Ett gudomligt under att de lyckats synkronisera alla miljarder toner! Den mest magnifika julkonsert jag skådat (på DVD då)! Julstämning de luxe mellan arbetsförmedlingskrångel och arombastu!

Fyra arombastu på raken! Den bästa hade iskristaller och pepparmynta så det kylde i såväl läppar som stenar (inte bastustenarna då)! Att slänga sig bland kajakerna i bassängen efteråt hade en ljuvligt svalkande effekt! Man kände sig som en enda stor Vicks Blå ("Jag är polarbjörn jag...")! Det hela lättade upp i min svullna hals! Gött att ha tacos kvar i kylen sen igår när jag kom hem! Ät jalapenos, bacilljävlar!

Tacos och UR om genuspedagogik på dagis! Sämre finns! UR har hur mycket intressant som helst på G! En oas i en kommersiell öken! Men är det verkligen sant att SVT och SR ska bli medlemmar i Svenskt Näringsliv? Blir man tvångsansluten då om man betalar sin TV-avgift? Hu! Leve valfriheten! Typ SVT Play! Jag avslutade måndagen med Från Sverige till himlen om Gudinnans Prästinna! Tycker själv inte att man behöver ha ett tempel för henne (Gudinnan) på vinden och tjäna pengar på kurser om natur och sann kvinnlighet! Hela Naturen är ett enda stort gudinnligt tempel! En gåva till oss! Som vi ska glädja oss åt och vara rädda om!

Godnatt! ♥

Inga kommentarer: