onsdag 7 december 2011

Trolltider med Biff - flott värre!







December! Dax för årets julkalender! Som liksom alla år blir världens bästa julkalender genom tiderna! Rentav världens bästa TV-serie genom tiderna! Som jag älskat sen jag gick i lågstadiet och gör det än!

TROLLTIDER!

Märkligt nog är det svårt att leta bilder, men vad gör det när jag hittar en bild jag tog på Saxon-konserten förra veckan! Biff Byfåne är verkligen en blåkopia av Maktmästare Gorm! I Bergatrollets storlek! Just här ser han ut exakt som när Gorm satt på utedasset och absolut inte ville bli störd av Tova och Kleva som han annars tvingar att fråga efter nyckeln! Det finns nämligen en anledning till att det finns en nyckel till stubben! Och det är att man ska be honom om den! Maktmästar'n! Maktis!

Biff var namnet! Att jag mumsar lammfärsbiff till det hela gör knappast saken sämre! Hittade fyra för 28 spänn på Domus ikväll! Oliver, färskost, jalapeños och annat smått och gott hade jag kylen full! Så blev det lite flott och vardagsfestligt även idag! Billigast så (= sant)! Snart middag! Eller var det midnatt?!

Inga kommentarer: