lördag 17 december 2011

Peace, L ♥ ve & Fläskfilé! (SKÅL BABY!!!!! ♥)




Fredag eftermiddag! Plumsade fram i snön! Geggan menar jag! Nu är det julehelg! Helg menar jag! Baklänges! Slafs! Neslepaks! Isengards obeskrivbara Høstmørke har blivit årets vinterskiva för mig! Säger allt!

Känns så gött att jag blev klar med bokinventeringen av arbetarbiblioteksmuseet idag! Ett jobb som jag hållit på med ett halvår! Och blivit så allmänbildad att jag tappat nästan alla mina bloggläsare (så har jag något att skylla på)! Nu stundar hemmastationerat arbete över julhelgerna! Och känner mig extra glad för min nya lapp-topp! Men först en fredag med whisky och god mat och musik!

Blev sugen på fläskfilé i grädde med mycket vitlök och chili redan imorse! Var totalt inställd på det hela dan! Och så fick det bli! Sprang på Galaxie och Anki hemma på Netto (in da Ghetto) när jag kommit hem och handlade! De känner mig väl och konstaterade att nu kommer de väl att få se min middag på Facebook! Jajamensan! På allmän begäran!

Så vart man hemma i soffan med en öppnad öl och Stefan Sundström i högtalarna! Började med Babyland!
"I Babyland kallar alla varandra för Baby!" Yeah! SKÅL BABY!!!!!
Blir så jävla gla' av denna skivan att jag kör om den igen!
"Det är hälsokost och KRAV-märkt för de rika! Medan jag får leta prislappar i rött!"
Bra igenkänningslyrik! Nu var jag redo att börja på fläskfilé i vispgrädde! Upphottat med vitlök och chili! Klyftpotäter! Och purjo och broccoli! Röd-grönt är skönt! Såjamensan! Nu fick maten laga till sig själv en stund! Jag höll helg! Och lutade mig tillbaka med en whisky! Slut på daltandet med käket! Den som inte arbetar ska heller inte ätas!

Kom att fortsätta med Sundström på repeat: Nästan som reklam! Så bra det bara kan bli, musikaliskt som lyriskt!

Så här är det vänner:

Efter midnatt bör man lyssna på musik med stråkar!
Oliver funkar till whisky!
Tända ljus är romantiskt!
Tre visdomsord på vägen! Peace, L ♥ ve & Understanding!

Inga kommentarer: