torsdag 8 september 2011

Den Perfekta Balansen - en livskvalitativ torsdagsblogg




Hur har dagen varit då? Tja, vad säger man? 100% LIVSKVALITET!

Livet är en resa utan slut. I regel med Skånetrafiken. Visste inte alls vad denna torsdag skulle komma att bära i sitt sköte. Varken på jobbet eller när jag kom hem. Jag var inställd på att bara glida med. Och skita ett stort stycke i om det regnade!

Man borde vara trötter, bitter och butter när man står och väntar på bussen sex på morgonen. Men icke! Röd- och guldkantade moln över slätten, flygande gäss, vindmöllor som snurrade sakta i den lätta brisen... Inte utan att man blev lite lyrisk vid busshållplatsen. Godmorgon gäsptutor!

Jobbet, ja! Plockade fallfrukt och inventerade gamla spännande böcker! Åt fläskfilé och pyttipanna! Fick skjuts undan åskvädret och piskregnet av chefen när jag slutade! Trevligare än tandläkaren igår och begravningsbyrån i förrgår!

Min livsfilosofi är Den Perfekta Balansen. Mellan manligt och kvinnligt. Mellan vuxet och barnsligt. Mellan gott och ont. Mellan skämt och allvar. Jobbmässigt vill jag ha både inom- och utomhusarbete. Balans mellan handens och hjärnans arbete. Jag skulle stå ut lika lite på ett kontor som vid ett löpande band i längden. Så att både gå i trädgårdarna och plocka nerfallna äpplen att ge till hönsen och kaninerna och sitta och djupdyka i arbetarbibliotekets guldklimpar.... Som sagt: LIVSKVALITET!

Får man sen riktigt lyxig mat från skördefesten i förrgår så klagar man inte! Jag har dessutom lärt mig att blomkål kan vara riktigt jävla gott med olja och sesamfrön! Även vädret balanserade perfekt mellan sol och regn idag och jag slapp bli blöt! Kunde rentav avnjuta fikan ute! Trots att gamle Tor dönade på en liten stund på sin namnsdag!

Efter jobbet åkte jag direkt till Jacob & Marianne i Malmö och fortsatte fika och ha mys! Mer om detta!

Inga kommentarer: