måndag 12 september 2011

Nystart / Kickstart

Nystart och Kickstart hette två av veckans och säsongens första arombastu-pass ikväll! Vilket tedde sig riktigt profetiskt då jag imorse bestämde mig för att göra både en nystart och en kickstart! Efter sensommarens lättja, passivitet, sorg och förtvivlan! Denna veckan kickar jag igång med studier (lokal livsmedelshistorisk forskning), politik (möte med Vänsterpartiet) och träning!

Skulle jag börja med yoga idag eller mjukstarta med arombastu? Det fick bli det sistnämnda! Täta pass som jag knappt hann koppla av i bubbelpoolen mellan! Och skönt var det! När man gnidit in sin nakna svettiga kropp med grovsalt, matolja och lavendel känner man sig pånyttfödd! I synnerhet när man spolats med kallvatten efteråt!

Nu kan jag gå ut och möta hösten! Gå? I helvete! Springa! Se upp i backen!!!!!

Inga kommentarer: