söndag 18 september 2011

Mätt på fett - Dagens bikt



Nååå, vad har jag att bikta efter helgens synder? Ty syndat har jag gjort! Förlåt mig, LCHF-Fader!

Jag har både ätit chips och godis! Såna där potatischips med luftbubblor! 56 gram kolhydrat av 100 tror jag! Och godis! En skål med engelsk konfekt (som jag inte kan bestämma mig för om det är äckligt eller gott) var en övermäktig frestare!

Men vad det gäller maten var jag hyfsat duktig! Eller duktig och duktig, det ÄR godare med LCHF! Med små undantag som bekräftar dieten! Ni ser t.ex. potatismosen som bildar en naturlig övergång mellan köttfärssås och sik (sic!)! Frukosten (nåja!) var däremot ett skolexempel på korrekt LCHF! Jag rotade runt i kylskåpet och gav fantasin fritt spelrum! Trots att min ömma moder menade på att "det finns inget mer" så blev det riktigt tjusigt upplagt! Och man äter som bekant med ögonen! Innan hemfärden från Olofström blev jag rejält proppmätt på härligt fluffig ugnsbakad äggakaka med bacon och falukorv! Öl tog jag bara två små i helgen, och torrt vin som undantag är sånt som Gud förlåter! (Men jag får nog börja träna i veckan....!)

Inga kommentarer: