onsdag 7 september 2011

Fett gör magen mätt! (sponsrat av allsköns konspirationer)


Att LCHF-dieten är sponsrad av den djävulska köttlobbyn vet vi nu alla. Vi lurade. Trots att dieten bygger på fett och inte kött (och jag har vänner som är vegetarianer och kör dieten). Men nu ska jag leverera ett rejält bombnedslag: visste ni att Jan Guillous senaste romanserie är sponsrad av bokindustrin?!

Jag har nog fått fel kontakter eftersom jag står för min mat själv. Och den behöver inte bli dyr. Jag hittade 12 ägg från självaste Olofström för 12.90 idag. Ett stekt ägg, ett par skivor bacon och en stekt tomat blir finfin kvällsmat. Självfallet steker jag bacon med bar överkropp som en riktig karl. Detta kommer jag att stå mig på tills lunch imorgon. Fett gör magen mätt!

Dagens lunch blev köttgrytan från helvetet jag gjorde för ett par dar sen. Och som har fått stå och skaffa smak i kylen och därmed var godare än nånsin. Strimlad korv (riktigt billig grillkorv) och paprika, vitlök, dijonsenap, Sriracha chilisås (den enda riktiga) och vispgrädde. Enkel 5-minutersmat. Men ligger det på ett vackert grönt salladsblad (ej sponsrat av rislobbyn) ser det nästan lite proffsigt ut. Grädden skulle man kunna sörpla i sig med sked!

Dessa dagens måltider fick jag alltså köpa och betala själv. Men 15 spänn sammanlagt för smaskig, nyttig och mättande mat (som man dessutom rasar i kilon av) kan jag faktiskt ta mig råd med. Jag är inte köpt. Jag köper. Och njuter!

Inga kommentarer: