måndag 19 september 2011

Gud är död - ett jazzigt tecknat avslut



Hemma i lyan efter en västblekingsk weekend. Kaffet var såklart slut, men jag undvek panik. Värmde mig från det i och för sig varma höstregnet med Lipton Indian Spicy (té som både luktar och smakar gudomligt) och musik. Jag började med Jan Johanssons magiska skogsjazz, inspirerad av TV-dokumentären igår. Att sen fortsätta med Opeths nya storverk Heritage var en nästan omärkbar övergång.

God is dead sjunger Opeth i The Devil´s Orchard. Även här blir det en perfekt övergång då jag snart ska lägga mig med min (eller biblans) Nietzsche-seriebok. Men först en ny South Park-episod eller två. Det blir ett tecknat avslut på veckan. Och jazzigt. En té till till detta.

2 kommentarer:

magda sa...

Till och med omslaget är mästerligt!

Caligula sa...

Fantastiskt otroligt! Skulle vilja ha den på LP enbart för omslaget! :-D