måndag 13 december 2010

♥ Så mörk är natten i midvintertid - a horny blogg ♥




Lussevaka! Eller inte... Lucia lär knappast hälsa på och sprida ljus och värme åt min frusna själ... T.o.m. Lucifer lär dissa mig...

Nyss hemkommen från Karlskrona och en kvällspromenad över vit snö sitter jag i min varma lägenhet med en överbliven öl och lyssnar på julpsalmer. Så det är ju inte märkligt att Lucifer dissar mig.... Trots (eller tack vare?) att jag själv är ganska "horny" är det Lucia jag vill ha... eller en tärna eller tre... Är det för att jag inte är katolik hon icke lär pläga förgylla min decembermåndagsmorgon? Jag är ju inte protestant heller! Jag vill ju bara ha värme och ljus från ett kärleksfullt bröst (eller två)!

Julefriden rår och julestaken står! Dessutom är jag k**!

♥ Japps! Jag är kär! ♥

I två!
I Sofia K!
Och Sofia K!


Av vilka ingen jag kan få (har i.o.f.s. inte frågat chans, men utgår från att det är så)! Men deras julskivor får jag alltid sätta på!

Så jag låter julens kulor dingla till världens vackraste julpsalm: Gläns över sjö och strand! Som Lucia och hennes tärnor knappast lär väcka mig med imorgon bittida! Men jag lär höra den på lördag! Inbakad som gitarrslinga på världens bästa doom-platta: Candlemass Epicus Doomicus Metallicus! \m/

Så plötsligt sjunger nu Sofia K(arlsson) för mig i folkton (och jag störtlipar):

♥ Så mörk är natten i midvintertid.
Men se, då nalkas Lucia.
Hon kommer, den goda, med ljuset hit.
Hon kommer med hälsning om julefrid.
Hon nalkas med ljus i sin krona.

I mörka natten i midvintertid
vi hälsa dig, väna Lucia.
Välkommen, du goda, med ljuset hit.
Välkommen med hälsning om julefrid.
Välkommen med ljus i din krona. ♥


(Började spontanöversätta till engelska i skallen och fick såna William Blake-vibbar att jag blev rädd och la av...)

Inga kommentarer: