tisdag 28 december 2010

Saffransglass - en träningsblogg



Jag och Steve stack till gymmet idag. Flera veckor sen sist. Skamligt. Nu skulle det slappa köttet bli fast efter julens köttbullar!

Att vi var otränade blev vi varse så gott som direkt när löpbandet började rulla. Håll och kroppssmärtor när det inte ens gått en minut. Jag brukar köra 20 minuter. Aldrig i helvete nu!, tänkte jag. Sa det t.o.m. Men det gingo. Eller löpo. Vi körde 20 minuter. Svetten lackade värre än julen. Dessutom gick mitt löpband för fort då jag förbrände 30 kalorier för mycket. Detta måste stävjas!

Efter lite styrketräning och en snabbdusch bar det sedvanligt av till Conditori Fantasi. Som traditionen bör tryckte vi i oss varsin kycklingsallad. Träningskäk. Grönfoder kändes fräscht efter julens köttfrossa. Å andra sidan innehåller en slik sallad på det stället åtskilliga kycklingfiléer. Vitlöksdressing till. Trosse fanken att vi har det som stamhak! Tackar, träningskamrat Kress!

Men det allra bästa på det stället är glassbuffén. Jag passade på att avnjuta julens smaker:

* Glögg - som verkligen smakade glögg!

* Saffran - hoppas färgen framgår av kortet! Tänk på att saffran är dyrare än guld! Och godare!

* Pepparkaka - med mjuka pepparkaksbitar!

* Kinder - med rejäla chokladbitar!


Steve tog en stor och juligt vacker pepparkaksnasse!

De förlorade kalorierna (läs: livsnödvändig energi) räddades i sista sekunden!

Inga kommentarer: