fredag 3 december 2010

Rockweekend 2010 del 2 - Sällskapet och det sociaaaala







Jooo men visst! Sällskapet klagar jag inte över! Andreas Lennartsson kom med en positiv överraskning: ett nytt zebratält (det gamla klassiska hade vi lämnat kvar på Sweden Rock eller nån annan festival förra året). Andreas Persian tältade mittemot. Och Linn bredvid. Mycket tid spenderades hos systrarna Lindström och de andra i Ängelholms-partytältet med skånska flaggan på campingen. Ali, Daniel, Johan.... en massa Sweden Rock-bekanta sprang man på trots att det hela krockade med Getaway ett stenkast (för en norrlänning) bort. Men vissa kombinerade festivalerna. Jag missade Söderhamnsbon Pär som drog åt Gävle. Men fick en puss och kram av Lillis och Erik (som bara fick en kram) som kom från Gävle för att se Saxon. Det godaste jag drack var iskallt vin i solsteket som Bubblix bjöd på en morgon. I campingstugbyn på Moheds riktiga camping blev det nattfest efter Sebastian Bach med Madde, Mange m.fl.

Det enda ovälkomna sällskapet var ollonborrarna som flög på en och ollade en första kvällen. Men de slutade olla efter några välriktade sparkar och slag.

Har jag glömt någon är det bara för att jag vill att ni ska kommentera! Klart jag minns! ;-D

Inga kommentarer: