tisdag 14 december 2010

Julkorts-jihad (to CSN with love)


Dagens julkort: Tre räkningar från CSN på sammanlagt åttatusen spänn. Varav ett hotbrev om Kronofogden. Tretusen av sistnämnda ska betalas senast 30 november annars blir det Kronis: 600 kronor till fogden + betalningsanmärkningar. Bara det att jag pröjsade dessa den 26 november, vilket jag har svart på vitt på på min Swebank-översikt....

Kära CSN! Sluta upp med att trakassera hederliga låneåterbetalare som betalar era löner! Annars vette fan om jag inte tar med mig både dynamit, bensin, fotogen, spikar och skruvar när jag besöker kungliga hufvudstaden i helgen.... *muttrar*

(Kära FRA & FBI! I only try to visa på terrorismens mekanismer....)

4 kommentarer:

magda sa...

"*muttrar*"... HAHAHAHA! ;D

Caligula sa...

Eller för att uttrycka sig mildare och mer sansat: Järnspikar!

"Järnspikar och Jihad!" låter nästan som ett Kapten Haddock-uttryck! :-P

Ladyintuitionstardust sa...

läser, ler och niclas igenkännande här o var, t ex här. Intet nytt under solen gällande Csn.. Sorgligt men sant. Attans stångkorvars järnspikar från Skruf!

Ladyintuitionstardust sa...

fast jag nickar! Inte niclas, hrm.