söndag 5 december 2010

Kresscendo för dårarna







"Jag spelade för dårarna en frusen dag i maj, vi satt i hospitalets park i tröja och kavaj...."

”Jag spelade för dårarna” tillkom konkret när jag hade spelat på S:t Lars i Lund berättar Mikael Wiehe. Här är det snarast dårarna som spelar för Lund. D.v.s. moi, Martin Lund - den största dåren av dem alla. I gudsförgätna Vanneberga utanför det lite mer beryktade Vinslöv.

En frusen dag var det dock. Perfekt upplagt för en julfika!

Tre Kressare av skiftande kön och ålder gick loss på guran i källaren! Snacka om ett Kresscendo!!!

Och den störste dåren liggar och skrattar i kramper! Dock inte för det ypperliga musicerandets skull! Hendrix vakade på väggen som en gitarrikon!

"Och dårarna dom ler mot mig i hemligt samförstånd
Dom vet att fast jag döljer det så är jag en av dem...."


Döljer det? Pyttsan!!!!

2 kommentarer:

Stefan Kress sa...

Heeeeeeeeeeeeeelt underbart!!! Vilka vackra kort och vilken fin dag!! Tack mina ärade kamrater och framförallt medborgare Lund för en som alltid utmärkt blogg!!! :-)

Caligula sa...

Alldeles, alldeles underbara kort! Motsvarade alltså denna decemberlördag perfekt! =)