tisdag 7 december 2010

Vinternattskiftsdagbok


"Felvändning" på dygnet igen... om man nu tycker att det är omoraliskt med nattskift.... Jag somnade när andra steg upp imorse efter att ha fastnat i nya fantastiska Wiehe-boken Aldrig bli som ni. Sånger och synvinklar samt Kolonialismens svarta bok (och lite tidningar och korsord däremellan).

Men jag hann med arombastu ikväll. Att sitta och svettas med 15 nakna karlar och gnida in kroppen med havregrynsgröt känns väldigt... manligt!

Middag när jag kom hem ikväll. Pastaköttfärsgryta och vitlöksbaguette. Mycket vitlök och stark mat nu i vinter. Och resen av året också för att det är livets krydda.

Smoothie som efterrätt i min rejäla glasmixer. På vinbär från morsans buske och banan (inte så skumt som det kan låta). Läskade ljuvligt i vintervärmen. Några avsnitt Trolltider och South Park på det.

03.30.... Kanske dax att nanna snart ändå... får bli lite sängmys med Ebbe Schön och hans Erotiska väsen. Annars hade jag kunnat fortsätta att lyssna på fransk och brasiliansk funeral doom hela natten... Monolithe och Abske Fides... tungt mörkt och stämningsfullt....

Hoppas snön ligger kvar även imorgon....

2 kommentarer:

magda sa...

Jag tycker du ordnar det så gott för dig. Fint att läsa!

Och ett underbart ljus i bilden du lagt upp. Just som en vinternatt kan vara!

Caligula sa...

Vi som fattat det där med vardagsmys, Magda! Ta vara på här & nu! :-)

Eller hur? Blev själv helt såld på bilden! Fångade mitt känsloläge exakt! :-)